Fóbie a relaxační kresba

Zdravím vás, milí tvůrci!

Také máte z něčeho strach? Minulý víkend jsem sama v panice sáhla po metodě bleskové relaxace popsané v eBooku Relaxuj kresbou a honem, honem jsem čmárala, abych to ze sebe všechno vypudila.

1476378_1437618189879992_7175031084496434854_n

Mám totiž fóbii ze slimáků jako hrom. Pořídili jsme si na ně i kachny Indické běžce, které nám je na zahradě sbírají, leč kachna přivedla na svět malé a dva týdny musí být všichni zavření ve voliéře. A slimáci mají pré…

Zůstala jsem doma sama a 4 dny jsem potivě odolávala. Chodila po zahradě bez brýlí, mozek nastavený do režimu ignorace. Zalézt domů jsem nemohla, protože naše domácí farmička potřebuje opečovávat. Několikrát denně do mokré trávy nakrmit slepice, měnit malým kachnám vodu, zalít všechny záhony a fóliovníky. Napouštěla jsem konve doma ve sprše, protože u zahradního kohoutku bylo zaplžováno. Říkala jsem si, že svůj strach zvládnu, když mám motivaci v tom, že se musím postarat o zvířata. Prostě musím, jinak budou o hladu a žízni.

Jenže ouha… Místo toho, abych fóbii odbourávala tím, že ji den za dnem překonávám, se ve mně hromadil popřený strach a pak stačila poslední tečka. Večer mi vlezl jeden do baráku. V tu chvíli všechno prasklo. Mozek přestal přemýšlet, nohy a ruce se mi zkroutily do křeče, dech se zrychlil tak, že mi bylo na omdlení.

Na relaxační kresbě miluju, že po ní člověk sáhne jen tak mimochodem >>, a přitom má fantastické účinky. Na posteli, s nohama zkříženýma a sešitem v klíně jsem začala čmárat. Cokoli – čáry, kolečka, jeden papír jsem celý jen začernila. To mi pomohlo zkoncentrovat mysl a odpoutat se od hrozných představ.

Když se něco takového přihodí, chce to udělat nějakou akci, pohyb! Jenže hýbejte se, když si v panice nemůžete ani dát nohy na podlahu. Rozhýbat zápěstí naštěstí není nijak náročné. Ukážu vám, jak to ze mě padalo:

1. fáze

Popadla jsem tedy čtverečky a začala črtat. Rychle, automaticky, tvrdě. Žádná kompozice, žádné rozmýšlení obrázku! Hlavně rychle vyhnat vzrůstající stres z těla ven. Klidně v takové situaci papír protrhněte a zlomte o něj špičku tužky.

1 fáze rychlé relaxace kresbou

Čím více jsem se uklidňovala, tím víc systematicky jsem kreslila. Vybarvování ploch je na toto ideální. Zatím nemusíte přemýšlet, jen necháváte proudit napětí skrz ruku ven. Soustředíte se na pěkné vybarvování, snažíte se nepřetahovat. Nic víc.

2. fáze

Když jsem se vykreslila z největšího stresu, začala jsem cíleně přemýšlet nad tvary. Co mě bude dál uklidňovat? Pěkné oblé tvary. Nekonečné osmičky – ideální. Začínám využívat Zentangle vzorů a osmičky přizpůsobuji tangelu “echoism”. Kreslím pořád pečlivěji a pečlivěji. Vidíte, že kresba ještě není úplně čistá, pořád se v ní objevují hrubší čáry, ale pomalu začínají ustupovat.

2 fáze rychlé relaxace kresbou

3. fáze

Tvary se protáhly do čistých plynulých křivek, stínování je jemné.
Práce je u konce a mysl čistá.

3 fáze rychlé relaxace kresbou

Nad strachem zvítězíte, když s ním budete cíleně pracovat. Se svojí fóbií budu muset něco dělat dlouhodobě a nebude to jen tak, ale vím, jak si s ní poradit v krizové situaci>>. Hlavně mít dostatek papíru. 🙂

Poperte se se svým strachem někdy taky tak a nenechte se ovládat. JSTE TO VY, KDO URČUJE PRAVIDLA.

Vaše Janča

Jana Cardová

Jsem malířka a lektorka, která miluje olejomalbu a relaxační kresbu. Zkoumám svět skrze své obrazy a i vás naučím malovat a kreslit v projektu "Od tvořílka k umělci"

Napsala jsem pro vás eBook zdarma "Jak snadno přetvořit stres v krásnou kresbu" a "Relaxuj kresbou."

Zamilovala jsem si on-line kurzy, a tak se mnou můžete tvořit i na dálku. Pomůžu vám vypěstovat v sobě tvůrce.

Vydejte se se mnou na cestu, kde budete překvapovat sami sebe!

Napsat mi můžete na jana@janacardova.cz nebo mrkněte na facebook.

Komentáře