Nebojte se v nemocnici! 3 x jinak + překvapení pro marody

Ne, že bych vám přála nemoc nebo zranění, ale možná už jste se
o sebe taky někdy báli.

Je to pěkně na pytel. Ležíte v posteli, koukáte do stropu nebo v lepším případě z okna a přemýšlíte, co s vámi bude. Co vám řekne doktor, až dorazí na vizitu? Za jak dlouho se uzdravíte? A bude to ještě bolet? Nemocniční stěny jsou na tunu nepříjemných otázek jako dělané a rády promítají hororové velkofilmy.

Jak si ulevit?

Ležela jsem takhle nedávno po operaci, zírala do těch bílých stěn a říkala jsem si „Zahojím se? Co když budou komplikace?“. A čím víc času jsem na to měla, tím horší scénáře jsem vymýšlela. Co můžete udělat, když jste nemocní a bojíte se?

Ukážu vám, jak v hlavě obrátit tok myšlenek a pustit po vodě deprese a strach.

Vybavily se vám teď relaxační omalovánky? Jednak je v nemocnici asi připravené nemají a stejně, my dnes půjdeme daleko za ně. Naučíme se víc, než jen jak si ukrátit čas. Tužka je jako kouzelná hůlka a já vás s ní naučím čarovat.

Jenže já s sebou nemám ani vypsanou fixu

Sehnat třeba na chirurgickém oddělení spoustu barevných pastelek, tenké pero, kružítko a grafickou tužku asi není úplně reálné. (Tedy, pokud se nerozhodnete vykrást dětské oddělení o patro níž. :-))

Že můžu místo vzlykání do polštáře kreslit >>, mě napadlo až druhý den a neměla jsem s sebou na kreslení vůbec nic. (Znáte to, jak ta kovářova kobyla chodí bosa?) Zahrála jsem si tedy na MacGyvera, co ze špendlíku vyrobí raketu, a půjčila si od sestřiček propisku, čtverečkový sešit a poprosila o erární skleničku na čaj. Nic víc nebudete potřebovat ani vy.

TIP 1:   Čtverečky horem dolem + návod na zentangle vzor Palrevo

Jednoduchý a báječně bezmyšlenkovitý způsob k odreagování. Obrázek bude vypadat dobře, i pokud normálně nekreslíte. Využijte čtverečků a obtahujte, vybarvujte, vymýšlejte kombinace velkých a malých kostiček.

Proč to účinkuje?

  • 1
    Nemusíte se trápit nad tím, jestli umíte kreslit. Čtvereček dokáže udělat každý.
  • 2
    Když budete pečliví, budete se soustředit na to, abyste nepřetahovali, nebo se ponoříte do vymýšlení, kam který čtvereček dáte. Na složité věci nezbude v tu chvíli v hlavě prostor.
  • 3
    Zjistíte, že i z "pitomých" čtverečků jdou udělat neuvěřitelně krásné kompozice!

Abyste svou hlavinku zaměstnali opravdu kreativně, přihazuji vám návod na zentangle vzor „Palrevo“, kterým jsem se inspirovala při kreslení ilustračního obrázku. Fialové části znamenají aktuální krok.

TIP 2:    Srovnejte to do komínků

Něco na tom úklidu prostě je. Jestli se vám v hlavě honí jedna myšlenka přes druhou (a třetí a čtvrtou), je nejlepší pořádně to porovnat! Je neuvěřitelné, co tahle technika dokáže. Myšlenky a problémy zaměňte za kostky nebo kamínky a zkuste je poskládat na sebe do vratkého komínku. Ten pak celý obtáhněte a uzavřete linkou.

Proč to účinkuje?

  • 1
    Z něčeho, co se mohlo každou chvíli zřítit, se stane stabilní a pevná věc. Takováhle věžička zrcadlí vaše překotné myšlenky a po uzemnění čarou přichází klid i k vaší duši.
  • 2
    Když do chaosu vnesete řád, budete přemýšlet více realisticky a prakticky. Ustoupí emoce a s nimi i přehnaně černé myšlenky a obavy.

TIP 3:    Relaxace na zahrádce + návod na zentangle vzor Laflor

Že je zahrádkaření lék na stres, to víme. Vy nemusíte nikam chodit okopávat záhonky, stejně uklidňujícím prostorem se může stát i papír. Založte si parádní zahradu, která vám bude připomínat volný čas a radosti, které na vás po uzdravení čekají.

Proč to účinkuje?

  • 1
    Deprimující čas v nemocnici už nebude alfa a omega vašeho přemýšlení, začnete se soustředit na budoucnost.
  • 2
    Vidět, jak něco vyroste a zkrásní jen díky vám, je povznášející pocit, který s sebou přináší i naději v lepší zítří. :-))

Krásných květů jistě vymyslíte spoustu, ale tady ode mě máte ještě jeden tip – návod na zentangle vzor „Laflor“. Aby byl květ hezky souměrný a lístky stejně velké, můžete si pomoct kružnicí. Já v nemocnici místo kružítka využila skleničku na čaj, kterou jsem tužkou obkreslila.

Tak co říkáte? Vyzkoušíte to? Samozřejmě nemusíte hned ležet v nemocnici, postupy budou fungovat kdekoliv. 🙂

Na závěr tu pro vás mám jedno překvapení.

Chmury si nevybírají, ať je léto nebo podzim. Jestli se cítíte blbě fyzicky nebo „jen“ na duchu, je tohle přesně pro vás!

(A nebo si to prostě schováte do zálohy. :-))

Jana Cardová

Jsem výtvarnice, malířka a lektorka výtvarných technik, která miluje olejomalbu a 1000 stran ženské psychiky, kterou zkoumá skrze své obrazy.

Jsem autorkou eBooku zdarma "Jak snadno přetvořit stres v krásnou kresbu" a "Relaxuj kresbou."

Pořádám osobní workshopy i on-line kurzy, píšu články a eBooky, prostřednictvím kterých pomáhám lidem vypěstovat v sobě tvůrce. Jak to dělám, se můžete dočíst v mém příběhu.

Vydejte se se mnou na cestu, kde budete překvapovat sami sebe!

Napsat mi můžete na jana.cardova@gmail.com nebo se připojte na facebook.

Komentáře