Jak namalovat tak realistickou pleť, že se Facebook vzbouří

Jak namalovat tak pěknou pleť,
že vám Facebook zakáže obrázek ukazovat

Mám bezvadnou historku! Jedna má studentka, velmi jemná, skromná a trochu nesmělá paní, namalovala na kurzu „Figura olejomalbou“ nádherný obraz. Fakt se jí to povedlo a já ten obraz miluji. (Doufám, nám jej půjčí a budete ho mít možnost vidět na výstavě v Plzni s názvem „Kultura je i naše hřiště“.)

Jedná se o krásnou dívku s odhalenými rameny a krásným drdolem. Vyhrály jsme si, zjistily jsme, že se v blonďatých vlasech schovává i modrá, fialová a zelená barva, a míchaly jsme nejrůznější tělové odstíny pro dokonalou pokožku. A zrovna těmi tělovými odstíny si nebyla Anička moc jistá, je těžké je namíchat a už je to taková „vyšší dívčí“. Když jsem jí říkala, že se podařily pěkně, nevěřila mi.

Její šikovnost nám nádherně potvrdil Facebook! Když jsem totiž dávala na stránky Od tvořílka k umělci fotku jejího obrazu, vyskočilo na mě cenzurní okno a hlásilo: „Vaše fotografie obsahuje příliš odhalené lidské kůže a porušuje pravidla Facebooku o erotickém a pornografickém obsahu.“ 😀 😀 😀

P1040928

autorka: Anna Šidlová

Začala jsem se fakt smát a napsala na oddělení kontroly odvolání, že se nejedná o fotografii, nýbrž o malbu, která je prostě dobrá. Anička se sice trochu červenala, ale důležitá byla jiná věc – tělové odstíny se jí povedly namíchat opravdu dokonale a může dostat „z vyšší dívčí“ jedničku (s hvězdičkou 😀 ).

Když fotku obrazu viděl člověk a ne počítač (právě počítač podle svých parametrů vyhodnotil malbu jako závadnou), poslali z Facebooku omluvu, příspěvek zveřejnili a vy se jím teď můžete inspirovat všichni.

Jak to ta Anička udělala?

Kdo maluje, už se s tělovými odstíny určitě trápil. Já se vám s nimi dnes pokusím trochu pomoct následujícím návodem:

tělové odstíny

Vycházím z olejových barev, ale kombinace bílé, žluté, červené, okrové, pálené hnědé a tmavě modré bude fungovat i u akrylu.

Pokud máte sady barev a nekupujete každou zvlášť dle potřeby, určitě teď nemusíte vstát a zběsile honit po obchodech kraplak nebo pruskou modř. Uvádím odstíny, ze kterých se mi tělové barvy míchají nejlépe, ale obecně budou stačit barvy podobné.

V základních sadách jsou většinou:

→ jedna žlutá (ta je odpovídající)
→ dvě červené (vezměte tu růžovější)
světle hnědá je okr
tmavě hnědá odpovídá sienně pálené
modré jsou také dvě (použijte opět tu tmavší)

ob-umton-telovy-odstin-barva-162c_aProsím, vyhněte se tělovým barvám v tubách. Ač se firmy snaží namíchat co nejlepší základ, nedopadá to dobře. Ani ty nejlepší značky nemají použitelnou „tělovku“. Mají základ, který si ale stejně musíte dál domíchat, s čímž budete mít stejně tolik práce, jako když si jí namícháte od začátku sami. V praxi to pak dopadá tak, že lidé vezmou tuto namíchanou (?) tělovou barvu, maximálně jí bělobou zesvětlí a (nedejbože) černou ztmaví.


pozn.: V 90% případů ztmavujeme tmavě hnědou nebo tmavě modrou. Vytvoří to přirozenější barvy. Černá je tvrdá.

Lidská kůže má spoustu odstínů.

Dámy si vzpomenou na to, jak usilovně se snaží sjednotit pleť pudrem nebo make-upem. Někde je kůže více žlutá, někde růžová, někde hnědá. Čím je pokožka opálenější, tím je více okrová. Není to jednoduché, že? 🙂

Zvládnete to tak, že si namícháte základní tělový odstín, jako na návodu výše (a namícháte si ho hodně). Z něj pak vždy trochu odeberete a namícháte různé tóny (=světlosti). Do jedné přidáte víc bílé, druhou uděláte žlutější, další hnědší atd. Namíchejte si alespoň 5 odstínů a ty pak používejte.

Zdá se vám to složité? Ale ne…

párkrát si to vyzkoušíte a bude to dobré. Vaše malby pak dostanou úplně jiný profesionálnější švih. Stačí se držet poučky, že pokožka je spíše okrová, ne růžová. Máme sklony míchat růžovou, ale růžová jsou miminka nebo ženy s hodně alabastrovou pletí. To ostatně znáte ze slavných renesančních nebo barokních obrazů.

Ve středověku totiž bylo opálení znakem pracující ženy, urozené dámy se snažily sluníčku vyhýbat a i malíři je zpodobňovali téměř bílé – nevinné, dětské. Vlastně, i vy toto můžete na obraze využít – když budete malovat divoženku, asi bude snědší, když budete malovat něžnou vílu, bude růžovější a bledší.

Ale i v případě ženy s alabastrovou pletí nebudeme používat tubovou „prasátkovou“ tělovou barvu, bude třeba jí hodně zesvětlit. Výsledný tělový odstín kolem té tubové barvy jenom projde. 😉

Ať se vám to povede a dejte vědět, jak to šlo!

Vidíte, že i neprofesionální malířka se s tím poprala krásně.

Vaše Janča

Jana Cardová

Jsem malířka a lektorka, která miluje olejomalbu a relaxační kresbu. Zkoumám svět skrze své obrazy a i vás naučím malovat a kreslit v projektu "Od tvořílka k umělci"

Napsala jsem pro vás eBook zdarma "Jak snadno přetvořit stres v krásnou kresbu" a "Relaxuj kresbou."

Zamilovala jsem si on-line kurzy, a tak se mnou můžete tvořit i na dálku. Pomůžu vám vypěstovat v sobě tvůrce.

Vydejte se se mnou na cestu, kde budete překvapovat sami sebe!

Napsat mi můžete na jana@janacardova.cz nebo mrkněte na facebook.

Komentáře